Ny i skak?

Hvordan kan jeg blive bedre til at spille skak?

Man lærer at spille godt skak

Ofte er det, man lærer mest af, ikke selve partiet, men det der kommer bagefter. I efteranalysen går de to kombattanter i fællesskab igennem partiet, for at nyde højdepunkterne, snakke om de planer og idéer de havde under partiet, og stille hvad-nu-hvis spørgsmål for at prøve at se hvad der kunne have været sket, hvis partiet havde gået andre veje end det gjorde. Modsat den koncentrerede stilhed under selve partiet, så kan efteranalysen være en hyggelig og livlig affære, hvor også andre spillere slutter sig til og analysere med.

Hvor kan jeg finde nogen at spille mod?

Der er rigelige muligheder for at finde nogen at spille mod.

Det bedste er at spille ansigt til ansigt - gå ned i en skakklub (som vores), og mød andre spillere.

Hvis man ikke lige kan finde nogen at spille mod ansigt til ansigt, så er der rigelige muligheder for at spille på nettet. (Men så går man glip af efteranalysen.)

Hvad tilbyder vi i Horsens Skakforening?

Vi tilbyder nye interesserede skak spillere mulighed for at komme ned i klubben (tirsdage kl 18:00 – se i øvrigt vores kalender). Her kan man tale med klubbens medlemmer omkring klubliv som bl.a. består af undervisning – almindelige klubaftner hvor vi bare spiller skak og drøfter partier – opfølgning på og gennemgang af klubholdets seneste turneringspartier mod andre klubber – interne klubturneringer for alle medlemmer – officielle turneringer i Dansk Skakunion regi etc.

Det vil for nye interesserede medlemmer være muligt at deltage i klublivet 3 måneder og se det hele lidt an, før det kræver kontingentbetaling. Det vil også være muligt med et billigt støttemedlemsskab hvor man kan komme i klubben og deltage i alle interne arrangementer, men ikke kan deltage i turneringer mv i Dansk Skakunion regi.